Alla inlägg den 17 februari 2013

Av alskadeliten - 17 februari 2013 17:19

Då har dosen ökats till 75 enheter sedan igår.

Så spännande, längtar till på onsdag efter att se vad det har gett för resultat!

Funderar lite på det här med alkohol och kaffe, framförallt kaffe!! Alkohol kommer jag avstå runt tiden för ägglossning. Inte för att jag dricker mkt i vanliga fall heller men ett glas rött eller två är aldrig fel på helgen ;)

Kaffe ska man ju dricka med måtta när man vill bli och är gravid. Livsmedelsverket rekommenderar max 300 mg koffein per dag (Tre koppar á 1,5 dl). Någon som hört andra rekommendationer? 

Idag mätte jag tom hur mkt det går i min kopp där hemma....2 dl var det. Och JA jag kände mej lite nördig när jag mätte, men vad gör man inte! Man vill ju ha de bästa förutsättningarna när man nu sätter en spruta i magen varje kväll... Så, komihåg till mig själv, framöver är det max 2 koppar per dag har jag bestämt mig för! Skit att man jobbar natt nästa vecka... Lösningen på problemet blir rött te som är koffeinfritt!

Presentation

December 2010 bestämde vi oss. Nu vill vi bli fler! Tänk om vi då visste vilken resa det skulle bli. Denna blogg kommer bli en ventilator där jag skriver av mej mina känslor och tankar om att leva med PCO och om resan och längtan efter liten. Kanske även

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards