Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Omständigt!

Av alskadeliten - 11 april 2013 14:48

Ringde gyn mott idag för att kolla om remissen var ivägskickad. Hon kunde inte se ngt i min journal men skulle höra med doktorn. Fick även reda på att han först måste skicka till kvinnokliniken i vårt landsting som sen vidarebefordrar till Linköping. Känns som det kommer ta tid innan den är på rätt plats!
Jag mår så himla bra av att inte gå på någon behandling just nu! Vi fattade verkligen rätt beslut. Känner en helt annan livsglädje även om längtan är stor. Nu har jag börjat fundera på i hur stor utsträckning vänner och familj ska få veta om läget och om IVFen. Men det ger sig nog när det är dags att sätta igång!
Hur går det för er tjejer som brukar läsa och kommentera?

IVF
 
 
Ingen bild

Bettan

11 april 2013 20:33

Va skönt du mår bra. Själv befinner jag mig i en jätte svacka. Fick mens 11 dagar efter ovitrelle. Var på undersökning idag o de vill nu kolla mina äggledare för fortsatt behandling. Men vi ska dit igen nästa vecka för vi vill köra ivf nu istället. Känns tufft idag med tålamodet :$ hjälper inte att tre av våra närmsta har och ska få barn detta året o vi måste kämpa o kämpa för allt. Hoppas ni får köra ivf snabbare än vad vi verkar få. Kram

alskadeliten

12 april 2013 11:02

Ush vad jag lider med dej :( fick ju också mens 10-11 dgr efter Ovitrellesprutan och man blir ju totalt knäckt! Fan vad orättvist det ska vara! Vet du hur lång väntetid ni har för ivf? Här verkar det vara 2 mån när remissen kommit på plats. Så man hamnar säkert mitt i sommar stängningen! Styrkekramar!

 
Ingen bild

Bettan

12 april 2013 16:51

Ja visst blir man knäckt. Förstår inte hur man orkar, men har man inte så mmycke val är det bara till att kämpa vidare. Vi har upp till tre månader för ivf. Så de sa någon gång i höst :-( o vi får inte göra annan behandling under väntan. Så får se va de säger nu nästa vecka om vi kan hoppa min undersökning. För de skulle ta ytterligare två månader med den. Jag vill bara köra igång direkt. Kram

alskadeliten

13 april 2013 10:51

Nej inbland blir man bara så förbannad och trött men ändå verkar man hitta energi någonstans! Vi kanske också får vänta till hösten. Man vet ju inte när man får sätta igång även om man får komma på infomöte ganska snabbt... Ställer in mig på hösten så blir man ju bara glad om det blir tidigare :) ikväll ska jag dricka ett dyrt gott rödvin bara för att jag kan och är värd det! Sådeså! Och det tycker jag du också ska unna dej om du nu tycker om det :)

 
Ingen bild

Lime

14 april 2013 13:09

Hej.
Vår gyn har också skickat in en ansökan om ivf åt oss så vi väntar på brev därifrån nu.

Jag inseminerades för första gången i måndags. Har inte känt något alls, inte av ovitrellen heller. Är säker på att det inte blivit något men det är skönt att det blev ett försök iaf eftersom jag blev överstimulerad sist.

När har du testat efter ovitrelle? Ska iväg i helgen så vill testa innan men då har det ju bara gått 11 dagar.

Hoppas ni kopplar av och njuter av varandra nu i pausen.
Kram

alskadeliten

14 april 2013 17:06

Spännande! Men det är ju drygt som vanligt att vääänta! Jag testade dag 10 för att se om ovitrellen gått ur och det blev neg gravtest då. Om det skulle vara pos är det ju bara att testa igen och se om det blir starkare några dagar senare. Får erkänna att jag tog ett bara några dagar efter ovitrellen för att se hur ett positivt test ser ut haha. Lite löjligt av mig kanske hihi... Men jag skulle nog försökt skippa testet innan helgen och försöka leva som vanligt! Tar man ett test på BIM så är man ju säker på resultatet :) Lycka till!!! Vet du om ni har lång väntetid för IVF?
Kram

 
Ingen bild

Lime

14 april 2013 18:54

Jag tror att det är 2-3 månaders väntetid. Vår gyn sa att vi lär få komma på intervju innan sommaren men eftersom de stänger för sommaren skulle vi ställa in oss på att det inte blir något försök förrän efter sommaren.
Men vi kommer fortsätta göra försök med insemination så länge.
Kram

alskadeliten

15 april 2013 09:47

Hoppas verkligen ni lyckas innan :) annars blir det kanske samtidigt med ivf för oss då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

CD7

Av alskadeliten - 26 augusti 2013 17:10

Nu har jag sprutat med 112,5 enheter menopur sedan den 22e! Idag är det sprutdag 5 så då blir det tillägg av en spruta orgalutran också... Alltså två sprutor samtidigt. Men det ska nog gå bra det med! I morgon är det dags för blodprov, östradiol, s...

Av alskadeliten - 21 augusti 2013 17:08

Japp igår kom den! Som tur e var vi kvar på svensk mark för samtal till kliniken. Börjar spruta i mårrn,yes äntligen! Återkommer igen när vi e hemma! ...

Av alskadeliten - 19 augusti 2013 23:02


Väskorna och kanylerna är packade och menopuren blandad... Ifall att det blir dags att börja när vi är iväg! Har lagt in telefonnumret till kliniken i kontaktlistan på mobilen. Ingen mens så långt ögat kan nå... Sambon säger att jag väntar för myck...

Av alskadeliten - 19 augusti 2013 11:27

Ingen mens än så långt ögat kan nå.... Och alla piller är uppknaprade... Snälla kom nu så vi får sätta igång :) aldrig har den varit så välkommen som nu! Riktigt skönt med en veckas semester. Blir en roadtripp tisd till fredag. Tänkte att om jag bl...

Av alskadeliten - 16 augusti 2013 10:37

Shit jag tror mensen är på g! Redan! Trodde inte det var dags förens på måndag, gör mej absolut ingenting :) I helgen är det dags för dop där vi ska vara faddrar plus att vi nu har en veckas semester. Äntligen lite flyt i tillvaron :) Trevlig helg...

Presentation

December 2010 bestämde vi oss. Nu vill vi bli fler! Tänk om vi då visste vilken resa det skulle bli. Denna blogg kommer bli en ventilator där jag skriver av mej mina känslor och tankar om att leva med PCO och om resan och längtan efter liten. Kanske även

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards