Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av alskadeliten - 10 augusti 2013 09:36

Oh my god! Hehe i går tog vi beslutet att sätta igång med IVFn. Ringde till RMC igår för att kolla om det gick bra och det var nemas problemas. Tog första proverapillret i går och om kroppen min beter sig som tidigare gånger borde mensen komma den 19/8!


Vi velade in i det sista för om vi skulle skjuta detta på framtiden. Har i tidigare inlägg skrivit att en närstående blivit sjuk. Det är nämligen så att min Mamma har fått cancer och går nu på cellgifter. Det i sig är ju jobbigt och att dessutom ha en IVF att tänka på... Men det känns värre att låta IVFn vänta, blir spännande att ha den att tänka på och inte bara allt annat jobbigt.


I går var vi och hälsade på min och mannens blivande gudson. Första gången på länge kunde jag verkligen njuta av att hålla en bebis i min famn. Kände inte ens den minsta lilla bitterheten eller sorgen över att vi inte har en liten. Jag blev istället fylld av förväntan och hopp om att det nu äntligen ska bli vår tur. För det SKA det!   

IVF
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

December 2010 bestämde vi oss. Nu vill vi bli fler! Tänk om vi då visste vilken resa det skulle bli. Denna blogg kommer bli en ventilator där jag skriver av mej mina känslor och tankar om att leva med PCO och om resan och längtan efter liten. Kanske även

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards