Alla inlägg den 29 mars 2013

Av alskadeliten - 29 mars 2013 13:09

Jahapp då var jag på VUL igår och har för första gången blivit överstimulerad! Har ju kört med samma mängd puregon som sist men pga sjuk läkare inte kollat förrens senare denna gången. Det känns ändå bra att jag inte behövde avbryta allt tidigare pga att han var sjuk och känner inte av överstimuleringen alls faktiskt. Men visst blir man uppgiven och besviken!


Jag och sambon har diskuterat IVF endel och han har nu gått med på att skicka remiss. Även om det känns välldigt tungt. Ännu ett misslyckande känns det som och ännu en påminnelse om känslan att man inte KAN. Fan.

Det var bara sambons smitttester som saknades för att skicka remissen så jag smugglade faktiskt med mej nål och rör hem igårkväll från jobbet och skickade iväg proverna till mikrobiologen idag! Känns samtidigt lite spännande!

Om remissen nu kommer iväg i början på april borde vi ju bli kallade till början av juni eftersom kliniken hade ca två månaders väntetid. Kan ju tänka mej att dom sen har semesterstängt så kanske IVF start i Augusti om vi inte har lyckats själva tidigare, låter som en plan sickan!


Men frågan nu är om man vågar mysa på som vanligt... Fick ju inte sexförbud och man kan ju faktiskt ägglossa spontant även utan Ovitrellen... Kanske ska be om ett litet påsknyp ändån... Plötsligt händer det sägs det ju... ;)


Vill önska er alla tappra kämpar och andra fina som läser en glad påsk!

KRAM

Presentation

December 2010 bestämde vi oss. Nu vill vi bli fler! Tänk om vi då visste vilken resa det skulle bli. Denna blogg kommer bli en ventilator där jag skriver av mej mina känslor och tankar om att leva med PCO och om resan och längtan efter liten. Kanske även

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards